Одржан угледни час „АПБ – идејно решење, израда и примена“
Tweet
У току мобилности наставника Железничке техничке школе реализоване у Турској у оквиру Еразмус+ пројекта „Нова знања за нова доба железнице“ један од најзначајнијих увида током посматрања на радном месту и посета часовима стручних предмета била је могућност за унапређивање практичне наставе и вежби из стручних предмета израдом наставних средстава које наставници израђују сами или уз помоћ ученика. Због тога су наши наставници одлучили да, по узору на турске колеге, направе модел аутоматског пружног блока, који може да се користи у настави саобраћајне и електротехничке групе предмета, са идејом за израду нових модела и макета кроз сараднички рад ученика и наставника.
Модел аутоматског пружног блока приказан је на угледном часу „Аутоматски пружни блок (АПБ) – идејно решење, израда и примена“, који је одржан 20. септембра 2023. године. Час су реализовали наставници Сања Милојевић, Александра Ђукановић, Александар Тошић и Душан Стевановићу одељењима првог и другог разреда три образовна профила – 1-1, 2-1, 2-2 и 2-6. Циљ часа био је стицање знања о намени, конструкцији и врстама АПБ-а, о техничкој документацији потребној за израду пројекта, као и уочавање међузависности електронских компоненти и сигнала.
У припреми часа примењен је интердисциплинарни приступ, а обрађени садржаји су у вези са програмом учења три стручна предмета: Техничко цртање са нацртном геометријом, Технологија железничког саобраћаја и Телекомуникационе линије. У уводном делу часа објашњено је функционисање АПБ уређаја, а посебно је истакнута његова улога у повећању пропусне моћи пруге и повећању безбедности саобраћаја. Затим су се ученици упознали са садржајем техничке документације, као и са применом симбола у електротехници на примеру електричне шеме. На крају је објашњен начин израде модела АПБ уређаја и демонстриран начин активирања сигнала на моделу. У завршном делу часа извршена је евалуација путем евалуационих упитника, као и кроз дискусију наставника.
Осим ученика, часу су присуствовали школски психолог и наставници стручних и општеобразовних предмета.
Датум уноса:20.09.2023
ПОВЕЖИ СЕ: