О дуалном образовању на мобилности у Немачкој
Tweet
У оквиру Еразмус+ пројекта „Нова знања за ново доба железнице“ Железничке техничке школе, у периоду од 6. до 11. фебруара 2023. године реализована је прва мобилност наставника машинске, електротехничке и саобраћајне групе предмета. Наши наставници Снежана Кнежевић, Александар Зеленовић, Душан Стевановић и Филип Сајић боравили су у Берлину и похађали курс „Стручно образовање и обуке: немачки систем“. С обзиром на то да од наредне школске године наша школа почиње да реализује наставу и по дуалном моделу, знања и искуства стечена на курсу треба да допринесу подизању капацитета школе за изазове које нас очекују у наредном периоду.
У оквиру курса наставници су имали прилику да се упознају са начином фукционисања дуалног система образовања у Немачкој, са посебним фокусом на сарадњу између школа и компанија које учествују у практичном делу наставе. Дискутовало се и о предностима и недостацима овог облика образовања и његове примењивости у остале системе школовања у земљама учесника курса.
За наставнике су организоване и посете двема средњим стручним школама у Берлину, Oberstufenzentrum korperpflege и Erns-Litfass-Schule. Током ових посета наставници су могли да виде како у пракси изгледа реализација немачког модела дуалног образовања, као и средњег стручног образовања у целини. Организован је разговор са директорима обе установе, са наставницима, али и са ученицима. Директори ових образовних установа представили су начин функционисања дуалног система у њиховим школама, а с обзиром на то обе школе имају своје специфичности, било је доста питања у вези са сарадњом између компанија и школа, начином оцењивања ученика, као и полагањем завршних теоријских и практичних испита. Школе у Немачкој имају велику аутономију у раду, тако да свака школа организује наставу у односу на специфичности струке за коју школују ђаке. Учење кроз рад се обавља и оцењује у компанијама, док је школа задужена за теоријску наставу. Једном или два пута годишње представници компаније и представници школе на заједничком састанку размењују информације и дискутују о напредовању сваког ученика. Велика разлика у односу на Србију је и у томе што су ученици у обавези да сами пронађу компанију у којој ће обављати праксу и са њом потпишу уговор пре него што се упишу у школу. У разговору са нашим наставницима ученици су истакли да путем учења кроз рад у компанијама на много лакши и занимљивији начин усвајају нове садржаје и практичне вештине, односно да у компанијама могу практично да примене знања која су стекли у школи.
Значајна је била и размена искустава са другим учесницима курса из Румуније, Италије, Шпаније, Португала и Француске, и то не само о реализацији дуалног образовања, већ и општим питањима наставе и васпитног рада. Слободно време током боравка у Берлину наставници су искористили за обилазак града, знаменитости и културних институција.
Датум уноса:24.02.2023
ПОВЕЖИ СЕ: